وبلاگ سنگ تموم
عکس های فوتبالی-آموزش وبلاگنویسی-اینترنت و ...

آدرس IP چيست؟

هر دستگاهي كه در اينترنت وجود دارد يا به آن متصل است يك شماره شناسايي منحصر به فرد دارد كه به آن آدرسIP  يا شماره IP گفته مي شود. يك آدرس IP چيزي مثل اين است: 127. 55. 27. 216

تركيبي از 4.3 ميليارد آدرس IP

همانطور كه در بالا ذكر شد آدرسهاي IP براي قابل فهم بودن افراد معمولاً به صورت دسيمال (دهدهي) بيان مي شوند. كه با نقطه از يكديگر جدا شده اند. اما كامپيوتر ها با شكل باينري (دودويي) اعداد سروكار دارد و براي ارتباط با يكديگر آنرا در قالب صفر و يك بيان مي كنند مانند مثال زير:

11011000. 00011011. 00111101. 10001001

8تا              8تا             8تا             8تا

چهار عدد در يك آدرسIP  اكت (به معناي هشتايي) ناميده مي شوند، چون هر عدد به تنهايي از 8 عدد باينري تشكيل شده است. با تركيب همه اعداد 32 عدد باينري خواهيم داشت. آدرس IP  از اعداد 32 بيتي تشكيل شده است. كه هر كدام از 8  وضعيت مي تواند 0 يا 1 باشد. يعني براي هر هشتايي 2 به توان 8 تا، 256 عدد مخلتف را مي توان در نظر گرفت. پس هر عدد كه بين نقطه ها قرار مي گيرد مي تواند بين 0 ــ 255 باشد. با توجه به اين كه 4 عدد داريم كه با نقطه از هم جدا مي شوند مجموعاً 2 به توان 32 يا مجموعاً 4294967296 عدد منحصر به فرد خواهيم داشت.

در نتيجه در حدود 4.3 ميليارد عدد را مي توان براي آدرسهاي IP منحصر به فرد معين كرد البته با صرفنظر از تعدادي آدرس معين كه استفاده از آنها براي عموم محدود شده است. مثلاً آدرس IP به صورت 0. 0. 0. 0 براي شبكه default  و آدرس 255. 255. 255. 255 براي  broad cast رزرو شده اند.

تركيب اين اعداد فقط براي دادن يك شماره منحصر به فرد و شناسايي نيست بلكه براي ايجاد كلاسهايي است كه بتوان آنها را به يك شغل، دولت، منطقه خاص و غيره نسبت داد.

اعداد بين نقطه ها يا اكت ها (هشتايي) به دو قسمت تقسيم مي شوند. شبكه و هاست. اولين عدد بين نقطه ها مربوط به شبكه است. اين عدد براي شناسايي يك شبكه كه يك كامپيوتر به آن متصل است استفاده مي شود.

هاست (كه گاهي با نام Node  شناخته مي شود) كامپيوتري كه واقعاً در شبكه وجود دارد مشخص مي كند. قسمت مربوط به هاست معمولاً آخرين عدد است. 5 كلاس IP  به علاوه آدرسهاي خاص مشخص وجود دارد:

ــ default network:  يا شبكه پيش فرض كه آدرس IP  آن 0. 0. 0. 0 است.

ــ كلاس  A: اين كلاس براي شبكه هاي خيلي بزرگ است. مانند يك كمپاني عظيم بين المللي كه داراي يك شبكه بزرگ است. آدرسهاي IP  كه اعداد اول آنها (اولين اكت) از 1 تا 126 باشد قسمتي از اين شبكه هستند. سه عدد بعدي براي شناسايي Host  به كار مي روند. اين بدان معناست كه 126 شبكه كلاس A  وجود دارند كه هر كدام 16777214  هاست و مجموعاً 2 به توان 31 آدرس IP  منحصر به فرد مي توان ساخت. اما نيمي از اين تعداد آدرس IP قابل دسترسي است. در شبكه هاي كلاس A اولين عدد باينري هميشه صفر است.

آدرس خود ياloopback : اين آدرس IP  عبارتست از 127. 0. 0. 1 با اين آدرس IP  يك كامپيوتر مي تواند پيغامي را براي خودش ارسال كند. اين آدرس معمولاً براي عيب يابي شبكه و تست كردن آن استفاده مي شود.

منبع : سایت یادبگیر دات کام (www.yadbegir.com)

 

نویسنده: سجاد رحمانی  

کاری بود از وبلاگ " سنگ تموم " به آدرس www.sangtamoom.loxblog.com

 

هر گونه گپی برداری و انتشار از این مطلب غیرمجاز بوده و پیگرد قانونی دارد

 

 

 





ارسال توسط سجاد رحمانی

معرفی سایت یا وبلاگ به 150 موتور جستجو+گوگل

به طور معمول موتور های جستجو بعد از مدتی که از ساخته شدن سایت و یا وبلاگی می گذرد سایت های و یا وبلاگ ها را در لیست خود قرار می دهند، البته این کار کمی طول می کشد( ممکن است این کار حدودا 6 ماه و یا حتی بیشتر طول بکشد) پس اگر می خواهید معرفی وبلاگ یا سایت شما به موتور های جستجو سریع تر انجام شود، فقط کافی است تا خودتان بروید و وبلاگ یا سایتتان را ثبت کنید. برای این کار  می توانید یک از روش های زیر را انجام دهید:

1.       معرفی سایت و یا وبلاگ به 150 موتور جستجو ( از جمله گوگل و یاهو و...):

برای معرفی خود به 150 موتور جستجو کافی است تا به آدرس http://www.searchengineoptimizationcompany.ca/tools/search-engine-submitter بروید، این سایت برای شما این امکان را فراهم می کند.

2.       معرفی وبلاگ یا ساست خود به موتور جستجو گوگل(فقط گوگل):

برای این کار فقط کافی است تا به آدرس http://www.google.com/addurl بروید، این قسمت از سایت گوگل این امکان را برای شما فراهم می کند.

راستی تا یادم نرفته بگم که در این سایت ها باید در قسمت URL آدرس سایت و یا وبلاگتون را بذارید و همچنین ایمیلتون رو هم باید به این موتورهای جستجو بدید و در آخر هم باید گزینه Add URL را بزنید (ممکن است این گزینه به نحوی دیگر باشد.) و در آخر این رو بگم که ثبت وبلاگ یا سایت شما کمی طول می شکه. ولی واقعا ارزششو داره.

 

نویسنده: سجاد رحمانی  

کاری بود از وبلاگ " سنگ تموم " به آدرس www.sangtamoom.loxblog.com

 

 


 

 





تاريخ : یک شنبه 6 شهريور 1390برچسب:معرفی سایت یا وبلاگ به 150 موتور جستجو+گوگل,گوگل,یاهو,موتورهای جستج,موتور جستجو,موتورجستجو گوگل,گوگل,+,?,؟,معرفی,کامل,افزایش بازدید,افزایش رانکینگ,افزایش رنکینک,رانک,رنک,ranking,rank,رتبه,گوگل,افزایش,معرفی وبلاگ به موتورهای جستجو,معرفی سایت به موتورهای جستجو,مرفی وب سایت به موتورهای جستجو,معرفی وبلاگ به همه ی موتورهای جستجو,معرفی سایت به همه ی موتورهای جستجو,وبلاگ,سایت,وب سایت,وبسایت,معرفی,بازدید بالا,بالا,بازدید,بی نهایت,افزایش,100%,150,150,مهم,سنگ تموم,وبلاگ,گوگل,رنکینگ,افزایش بازدید وبلاگ,آموزش,وبلاگنویسی,آموزش کامل وبلاگنویسی,ترفند,ترفند,ترفند وبلاگ,وبلاگ سنگ تموم,
ارسال توسط سجاد رحمانی

توصیه های امنیتی مشهورترین هکر جهان



هكرها روز به روز به روش هاي پيچيده‌تري براي سرقت اطلاعات كاربران روي مي آورند، ولي با رعايت برخي نكات ساده مي‌توان آسيب پذيري سيستم هاي رايانه‌اي را به حداقل رساند.  از آنجا كه اين توصيه ها به زبان ساده و توسط يك هكر موفق سابق ارائه شده، مي تواند راهگشاي بسياري از كاربران ساده و عادي باشد. سایت میکرورایانه اين مطلب را بر اساس مقاله شخصي آقاي كوين ميتنيك تهيه کرده است



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 6 شهريور 1390برچسب:توصیه های امنیتی مشهورترین هکر جهان,آقاي كوين,کوین,هکر,هک,معرفی,وبلاگ,امنیت,مسائل امنیتی,امنیتی,امنیت وبلاگ,امنیت سایت,وبسایت,وب سایت,سایت,وبلاگ,هک کردن,جلوگیری از هک,آنتی هک,آنتی هک دستی,ویروس,جلوگیری از ویروس,آنتی ویروس,آنتی ویروس دستی,رعایت,برقراری,برقراری امنیت,ایمن,امن,وبلاگ امن,مهم,ضروری,وبلاگ سنگ تموم,سنگ تموم,سنگ,سنگ تموم,سجاد,وبلاگ سجاد,سجادرحمانی,وبلاگ سجادرحمانی,سجاد رحمانی,وبلاگ سجاد رحمانی,جالب,
ارسال توسط سجاد رحمانی

آنچه بايد يك مدير سايت بداند

امروزه داشتن يك سايت اينترنتي كار چندان مشكلي نيست. فقط كافيست مقداري پول بپردازيد و يك دومين ثبت كنيد. و متناسب با حجم مطالب خود مقداري فضا در دنياي مجازي اجاره كنيد. ولي داشتن يك سايت اينترنتي كه داراي بازديدكننده كافي باشد و بتواند بازديدكننده هاي قديمي خود را دوباره جذب كند كار ساده اي نيست. هر چه تعداد بازديد كننده سايت شما بيشتر باشد پتانسيل درآمدزايي آن هم بيشتر است. ولي چگونه مي توان بازديدكننده بيشتري داشت؟ در اين مقاله سعي مي كنيم اطلاعاتي را به افرادي كه مي خواهند يك سايت اينترنتي راه اندازي كنند ارائه كنيم به اين اميد كه مورد استفاده شما قرار گيرد



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 6 شهريور 1390برچسب:آنچه بايد يك مدير سايت بداند,مراحل راه اندازی یک سایت,مراحل راه اندازی سایت,مراحل راه اندازی سایت,مراحل راه اندازی وب سایت,مراحل راه اندازی وبسایت,وبسایت,وب سایت,سایت,وبلاگ,سنگ تموم,سجاد رحمانی,سجاد رحمانی,سجاد,رحمانی,وبلاگ سجادرحمانی,وبلاگ سجاد رحمانی,وبلاگ سجاد,وبلاگ رحمانی,سنگ تموم,وبلاگ سنگ تموم,تموم,سنگ,سنگ تموم,وبلاگ,برتر,بهتر,بهترین,برترین,موفقیت در سایتنویسی,راه اندازی سایت,خرید دومین,درست کردن سایت,خریدن سایت,مشاوره خرید سایت,مشاوره راه اندازی سایت,وب سایت,وب سایت,مشاوره,جالب,جذاب,ساختن سایت,مراحل ساختن سایت,
ارسال توسط سجاد رحمانی

لينك هاي مرده

براي كسي كه يك وب سايت اينترنتي را اداره مي كند يكي از كارهاي پر زحمت و وقت گير اطمينان از عملكرد صحيح تمامي لينك هايي است كه كه در وب سايت خود قرار داده است. چون هيچ چيز بدتر از آن نيست كه كاربران شما با بعد از كليك كردن بر روي يك لينك با صفحه معروفي كه حاوي پيغام صفحه مورد نظر يافت نشد يا Page not found  مواجه شوند. به اين گونه لينك ها لينك هاي مرده مي گويند



ادامه مطلب...

ارسال توسط سجاد رحمانی

رانکینگ دقیق در گوگل

 همانطور که می دانید گوگل وب سایت ها را با عدد که آن را page rank  می نامد رتبه بندی می کند این عدد در مقیاس صفر تا 10 ارائه می شود و برای صاحبان وب سایت ها ارزش زیادی دارد چون هر چه این عدد به 10 نزدیکتر باشد در نتایج جستجو شانس بیشتری دارد تا در صفحات اول قرار گیرد و  در نتيجه بيشتر ديده خواهد شد و ترافيك بيشتري براي آن وب سايت به ارمغان خواهد داشت. عوامل مختلفی چون لینک دیگران به وب سایت شما، طراحی حرفه ای و سبک صفحات، عمر دامنه و... در این عدد تاثیر دارد که مورد بحث ما در اینجا نیست اما ایرادی که به سیستم رانکینگ گوگل وارد شده است دقت پایین آن است چون ممکن است اختلاف زیادی از نظر میزان ترافیک و محبوبیت وجود داشته باشند در حاليكه رانكينگ وب سايت آنها هر دو يك عدد باشد ولی گوگل از اعلام عدد دقیقتری برای page rank  خودداری می کند بنابراین اگر شما بخواهید اختلاف بین دو سایت با رانکینگ مشابه را دریابید و بفهمید از نظر محبوبیت چقدر با هم فرق می کنند باید به روش های دیگر متوسل شوید مثلا می توانید رانکینگ این سایت ها را در آلکسا چک کنید ولی یک وب سایت اینترنتی به نام seomastening.com   اقدام به خلق الگو ریتمی کرده است که با استفاده از آن یک عدد اعشاری از رانکینگ گوگل به شما عرضه می کند به عبارت ديگر اين وب سايت تخميني از عدد دقيق رانكينگ وب سايت شما ارائه مي دهد اين عدد با دو رقم اعشار بدست مي آيد فقط كافيست نام وب سايت خود را در فرمي كه به همن منظور تعبيه شده وارد كنيد البته این وب سایت مدعی نشده است که عددی که ارائه می دهد کاملا دقیق است ولی می تواند یک دید به شما بدهد و در مقایسه وب سایت خود با دیگران یا پیش بینی وضعیت سایت در آینده کمک شایانی به شما بکند اگر می خواهید عدد اعشاری وب سایت خود را ببیند و با دنبال کردن آن وضعیت وب سایت خود را دنبال کنید می توانید به لینک زیر بروید. ( در desktop laptop )

http://www.seomastering.com/pagerank-prediction.php

منبع: http://www.Yadbegir.com  (البته مطالب توسط وبلاگ سنگ تموم ویرایش شده اند)

 

نویسنده: سجاد رحمانی  

کاری بود از وبلاگ " سنگ تموم " به آدرس www.sangtamoom.loxblog.com

 

هر گونه گپی برداری و انتشار از این مطلب غیرمجاز بوده و پیگرد قانونی دارد

 

 

 





ارسال توسط سجاد رحمانی

چه کسانی سایت يا وبلاگ شما لينک کرده اند؟

 

معمولا برای کسانی که وبلاگ یا سایتی دارند خیلی جالب است که بدانند چه سایت ها و یا وبلاگ هایی آن ها را لینک کرده اند. برای این کار فقط کافی است تا بروید به آدرس http://www.technorati.com و بعد در صفحه اصلی سایت، آدرس وبلاگ یا سایتتون رو وارد کنید و در آخر بر روی دکمه Search  کلیک نمایید. پس به همین سادگی می تونید وبلاگ ها و یا سایت هایی که شما را لینک کرده اند رو پیدا کنید و اگر خواستید برید و از اون ها تشکر کنید.


 

نویسنده: سجاد رحمانی  

کاری بود از وبلاگ " سنگ تموم " به آدرس www.sangtamoom.loxblog.com

 

 

 





تاريخ : یک شنبه 6 شهريور 1390برچسب:چه کسانی سایت يا وبلاگ شما لينک کرده اند؟,لینک,link,شما,وبلاگ,سایت,وب سایت,وبسایت,چه کسانی وبلاگ شما را لینک کرده اند؟,چه کسانی وبلاگ شما را لینک کرده اند,چه کسانی سایت شما را لینک کرده اند,چه کسانی وبسایت شما را لینک کرده اند,چه کسانی وب سایت شما را لینک کرده اند,چه کسانی لینک وبلاگ شما را در سایت خود قرار داده اند,؟,مهم,ترفند,ترفند وبلاگ,ترفند سایت,ترفند وبسایت,ترفند وب سایت,ترفند,ترفند,استثنائی,جالب,لینک کردهاند,من,ما,سنگ تموم,وبلاگ سنگ تموم,سنگ تموم,وبلاگ سنگ تموم,
ارسال توسط سجاد رحمانی

تست کدهاي جاوااسکريپت روي کامپيوتر به‌صورت آفلاين

بيشتر افراد براي کاربردي کردن وبلاگ يا سايت‌هاي خود از کدهاي جاوااسکريپت استفاده مي‌کنند اما اکثر کاربران براي تست اين‌گونه کدها آن‌ها را مستقيم وارد قالب وبلاگ خود مي‌کنند که اين‌کار چندان به صلاح نيست.
قصد داريم ترفندي را به شما معرفي کنيم که با بهره‌گيري از آن مي‌توانيد اين کدها را روي کامپيوتر و بدون نياز به اتصال به اينترنت امتحان کنيد و پس از تاييد، آن‌ها را در وبلاگ خود قرار دهيد.



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 6 شهريور 1390برچسب:تست کدهاي جاوااسکريپت روي کامپيوتر به‌صورت آف‌لاين,تست,ترفند,ترفند وبلاگنویسی,ترفندهی جدید وبلاگ,ترفندهای جدید وبلاگنویسی,ترفندهای جدید سایت,ترفندهای جدید,ترفندها,جدیدترین ترفندها,ترفندهای اینترنت,,بلاگ,سایت,وب سایت,وبسایت,تست,test,کد,ها,کدها,ابزار,کد وبلاگنویسی,ابزار وبلاگنویسی,آموزش وبلاگنویسی,آموزش کامل وبلاگنویسی,تست آف لاین کدهای وبلاگ,تست آفلاین کدهای وبلاگ,تست آف لاین ابزار های وبلاگ,تست آفلاین ابزارهای وبلاگ,سایت,وبلاگ سنگ تموم,سنگ تموم,سنگ تموم,تموم,سنگ,وبلاگ,سنگ تموم,وبلاگ سنگ تموم,بهترین وبلاگ,وبلاگ برتر,
ارسال توسط سجاد رحمانی

نكاتي در طراحي لوگو

در اين مقاله سعي دارم در زمينه طراحي لوگو و نكاتي كه معمولاً به آنها توجهي نمي شود با شما صحبت كنم و همچنین در این مطلب به اشتباهاتی که خیلی ها در طراحی لوگو می کنند نیز اشاره شده، پس این مطلب را مانند دیگر مطالب وبلاگ از دست ندهید



ادامه مطلب...

ارسال توسط سجاد رحمانی

قراردادن آیکون (favicon) برای وبلاگ یا سایت

شاید تا به حال سایت ها و یا وبلاگ های زیادی رو دیده باشید که در کنار نوار آدرس یک تصویر کوچک دارند؛ به آن تصویر آیکون یا favicon  می گویند. و البته این رو بگم که معمولا سایت ها و وبلاگ های حرفه ای آیکون می ذارند. البته از اون طرف بعضی سرویس های وبلاگدهی (مانند لوکس بلاگ) هم به طور پیش فرض برای کاربران خود این favicon  ها قرار می دهند. یک مثال می زنم تا متوجه بشید: اگر تا به حال به سایت گوگل رفته باشید در کنار نوار آدرس (به نوار و یا قسمتی که آدرس را در آن می نویسیم نوار آدرس گویند) یک آیکونی را می بینید که کوچک است به آن آیکون کوچک می گویند favicon و یا همان آیکون. خوب حالا شاید شما هم دوست دارید تا برای وبلاگ یا سایتتون یک favicon بذارید. پس مطلب زیر را بخونید

ادامه مطلب...

ارسال توسط سجاد رحمانی

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد